vrijdag 24 februari 2017

DIY - oorbellen 'reverence'/earrings 'reverence'

homemade oorbellen met gold stone beads - diy

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 

materiaal:
  • metalen rechthoekige tussenstukjes
  • 2 x 3 kleine goudsteenkraaltjes
  • 2 x 1 grotere edelsteenkraaltjes
  • 2 x 3 nietstiften. Ik gebruikte er 2 met een bolletje en 1 plat.
  • oorhaakjes
gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang

material:
  • metal rectangular connectors
  • 2 x 3 small gold stone beads
  • 2 x 1 bigger gem stone bead
  • 2 x 3 head pins. I used 2 with a ball end and one without a ball end.
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pliers
  • 1 round nose pliers
  • cutting pliers
homemade oorbellen met gold stone beads - diy


ZO MAAK JE HET/DIY:

Eerst moet het tussenstukje gebogen worden. Ik deed dat - met veel kracht - met mijn vingers en rond een stevige pen (want doordat je veel kracht zet loop je kans dat het voorwerp dat je gebruikt om rond te buigen breekt).
Als het tussenstuk min of meer de juiste vorm heeft, dan pas ik de vorm met mijn platbektang nog wat aan om het helemaal goed te krijgen. 

First action: bending the connector into a bow shape. I did this - using a lot of force - with my fingers. I bended the connector around a firm pen. The thing you use to bend around must be firm because otherwise it will break.
When the connector has the needed shape, you can adjust it a bit more with  flat nose pliers when necessary.


Rijg vervolgens een goudsteenkraaltje aan een nietstift (met plat uiteinde) en rijg dat vervolgens met het kraaltje in de kromming van het tussenstuk door 1 van de oogjes van het tussenstuk. Rijg opnieuw een goudsteenkraaltje aan. 

String a gold stone bead onto the head pin without ball. String the connector with the bead in the middle of the bended connector. Add another gold stone bead.



Maak een oogje aan de nietstift.

Make a loop at the end of the head pin.


Steek een  nietstift door het 2de gaatje van het tussenstuk met het balletje van de nietstift aan de binnenkant. Rijg vervolgens de grotere edelsteenkraal aan.

String a head pin with ball end onto the other hole of the connector, ball at the inside of the connector. 
String a bigger gem stone.


Maak een oogje aan de nietstift.
Make a loop at the end of the head pin.


Rijg een goudsteenkraaltje aan een nietstift met balletje en maak een oogje in het uiteinde. 
String a gold stone bead onto a head pin with ball end and make a loop at the end of the head pin.


Hang het aan het oogje van de grote kraal.
Attach onto the loop of the big bead pendant.




Bevestig vervolgens nog het oorhaakje aan het oogje van het goudsteenkraaltje aan de andere kant en oorbel 1 is klaar. 

Attach ear wire onto the loop of the gold stone bead at the other side and earring number one is finished.

Ik ben zelf niet zo gelukkig met de oorhaakjes die ik gebruikte, maar mijn goei waren op. Maar ik ga ze zeker nog vervangen als ik terug de juiste in huis heb.

I'm not that happy with the shape of the ear wire, but I didn't have good ones. I will change them when I have them in stock again.

homemade oorbellen met gold stone beads - diy

Goei weekend allemaal!
Happy weekend!

meer oorbelprojecten op deze pagina...
more jewelry tutorials at this page..

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com