maandag 16 januari 2017

ijsdagen in het bos en in mijn tuin...

ijsdagen in het bos en in mijn tuin...

Van rondhossen in een grote drukke stad krijg ik na een tijdje behoefte aan bomen en wind en fluitende vogeltjes en rust. Ik hoopte dan ook dat ik op 1 van de vrije dagen die ik nog over had na mijn Parijsreisje de kans zou hebben om te gaan wandelen in het bos op een moment dat er een mooi ijsdekentje over de wereld lag. Als ik niet moet werken sta ik aan de late kant op en vaak is dat te laat om nog van deze vorm van natuurschoon te genieten. 
Maar ik had geluk! Er brak een dag aan zonder neerslag en toch koud genoeg om een winterwonderland te creëren dat mooie winterplaatjes opleverde.


ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...


En ook mijn tuintje genoot mee van de kou. Ik plantte halverwege de herfst wat herfstbloeiende saffraankrokussen. Net wat te laat om nog bloemen te geven dit jaar, maar hun groen kreeg schitterende ijsbelletjes als decoratie. 


ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...ijsdagen in het bos en in mijn tuin...ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...
ijsdagen in het bos en in mijn tuin...

4 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com