vrijdag 18 november 2016

DIY - oorbellen/earrings 'Sakamoto'

DIY - oorbellen/earrings 'Sakamoto'

Ik kwam mooie vierkante cloisonnékralen tegen met 2 gaatjes en vroeg me af of dat mooi zou combineren met 2 ringen.
Het antwoord is 'ja' :).

I found these lovely cloisonné beads with 2 holes in my bead stash and I wondered if it would be a good idea to combine them with 2 circles.
The answer is 'yes'.


DIY - oorbellen/earrings 'Sakamoto'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:

materiaal: 
- 2 vierkante kralen met 2 gaten
- 2 grote ringen
- 2 kleine ringen
- oorhaakjes
- 4 nietstiften of kettelstiften of een stuk metaaldraad

gereedschap: 
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang 



material:
- 2 square beads with double holes
- 2 big rings
- 2 smaller rings
- 4 head or eye pins of a piece of metal wire
- ear wire

tools:
- 2 flat nose pliers
- round nose pliers
- cutting pliers

DIY - oorbellen/earrings 'Sakamoto'


ZO MAAK JE HET/DIY: 

Steek een nietstift door het eerste gaatje en maak een oogje aan elke kant.
Thread the bead onto a head pin and make loops at each side.


Doe dat nog een keertje met het andere gat.
Repeat this with the other hole.


Open de oogjes aan 1 kant en bevestig er een ring aan.
Open the loops at one side of the bead and attach a ring.

Doe dit opnieuw aan de andere kant van de kraal maar met een grotere ring.
Repeat this at the other side of the bead with a bigger ring.


Bevestig een oorhaakje aan de kleinste ring.
Attach ear wire onto the smallest ring.


En met een 2de bel ziet dat er zo uit....
Make another one....

DIY - oorbellen/earrings 'Sakamoto'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com