vrijdag 23 september 2016

DIY oorbellen met een vintage 'gekraalde kraal' / earrings with a vintage 'beaded bead'


Er zijn zo van die zekerheden in het leven. Zoals de verjaardagskadootjes van vriendin Natasja. Elk jaar krijg ik van haar één of meerdere 2dehandshandwerkboeken en de laatste jaren hoort daar ook steevast een portie 2dehandskralen bij.
Dit jaar was ze met dat 2de bijzonder gul. ik ontving een pak vol met sloopkettingen en 1 van de dingen die ik er na wat sloopwerk uit haalde waren deze gekraalde kralen. 
Mooi hé!
Ik heb ze grondig bestudeerd en ben vast van plan om er zelf ook eens te maken. Maar voor deze bellen gebruikte ik die uit de sloopketting.

In life some things never change. On of those things in my life are the anual birthday gifts from friend Natasja. Every year she succeeds in finding me one or more nice vintage creative books and since a few years it is tradition to add some flea market beads with them. 
This year the package with beads was very heavy. When I opened it I saw a lot of necklaces with gorgeous beads. Including a pair of these beaded beads. 
I carefully studied them so one day I can make my own beaded beads.
But for now I used these beads in a pair of earrings.


DIY oorbellen met een vintage 'gekraalde kraal' / earrings with a vintage 'beaded bead'

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:
materiaal:
- 2 gekraalde kralen
- 4 bijpassende kralenkapjes
- 4 kleine biconevormige paarse kraaltjes
- 2 metaalkleurige biconevormige grotere kralen
- 2 nietstiften
- oorhaakjes

gereedschap:
-2 platbektangen
- rondbektang
- kniptang
- knijpkralentang
Material:
- 2 beaded beads
- 4 small bicone shaped purple glass beads
- 2 bigger bicone shaped metal colored glass beads
- 2 head pins
- ear wire
- 4 bead caps
tools:
- 2 flat nose pliers
- round nose pliers
- cutting pliers
- crimping bead pliers 

DIY oorbellen met een vintage 'gekraalde kraal' / earrings with a vintage 'beaded bead'

ZO MAAK JE HET/DIY:

Rijg aan de nietstift: paars kraaltje + metaalkleurige kraal + kralenkapje + gekraalde kraal + kralenkapje + klein paars kraaltje.
Thread onto the head pin: small purple bead + big metal colored bead + bead cap + beaded bead + bead cap + purple bead.


En maak een 'gewirewrapt' oogje zoals hier beschreven.
Make a wire wrapped loop as described here.


Nog een haakje er aan en meer werk is dat niet...
Attach ear wire and done - already!


En binnenkort ontcijfer ik hoe je zelf zo'n kraal kan maken, beloofd!
And in the near future I figure out how to make a beaded bead for yourself, I promise!

DIY oorbellen met een vintage 'gekraalde kraal' / earrings with a vintage 'beaded bead'

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

  1. Prachtig, jammer dat ik geen oorbellen meer draag, deze zou ik zo in doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com