vrijdag 22 juli 2016

DIY oorbellen met gesloopte armbandonderdelen/earrings with recuperated parts of a bracelet

DIY oorbellen met gesloopte armbandonderdelen/earrings with recuperated parts of a bracelet


In de medina van Tanger kocht ik afgelopen winter een aantal blingbling armbanden. Ik vond ze op zich wel mooi, maar toch kocht ik ze niet om te dragen. Ik wilde ze namelijk demonteren en de verschillende onderdelen gebruiken in oorbellen.
Vandaag werd de eerste uit mekaar gehaald en dat ging redelijk vlot, al brak er wel bij 1 schakeltje een oogje af. Wat ik ga doen met het grote centrale stuk weet ik nog niet maar de kans is groot dat ik het verwerk in een ketting. 
Ik hou van de combinatie rood/lichtblauw, de keuze voor een bijpassende kraal was dus snel gemaakt :).


Last winter I bought some blingbling bracelets at the medina in Tanger. Although I liked them, I didn't buy them to wear as bracelets. I planned on disassemble them for the parts and use the parts to make earrings. 
Today I separated the first bracelet into pieces and that went very smoothly. I'm not sure what to do with the centerpiece, I guess it will end up in a necklace later.
I like the combination of red and blue. It didn't took me long to decide to use red beads to complete the earrings :).

DIY oorbellen met gesloopte armbandonderdelen/earrings with recuperated parts of a bracelet

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 
materiaal:
- 2  nietstiften
- oorhaakjes
- 2 rode druppelkralen
- 2 blingblingtussenstukjes. De mijn hebben gefaceteerde plastieken cabochons.
- 2 ringetjes
gereedschap: 
- 2 platbektangen
- 1 rondbetang
- kniptang



material:
- 2 head pins
- ear wire
- 2 jump rings
- 2 red drop beads
- 2 connectors with blingbling. Mine have blue plastic cabochons
tools:
- 2 flat nose pliers
- cutting pliers
- round nose pliers


DIY oorbellen met gesloopte armbandonderdelen/earrings with recuperated parts of a bracelet

ZO MAAK JE HET/DIY:

Maak een hanger met 1 oogje door de druppelkraal aan een nietstift te rijgen en er op deze wijze een oogje aan te buigen. 
Make a pendant by threading the bead onto the head pin and making a loop as shown here.


Hang de hanger aan het ornament.

Attach the pendant onto the connector.

Bevestig aan de andere kant het oorhaakje en klaar is Kees!
Attach ear wire onto the connector and ready!


Het moet niet altijd moeilijk zijn hé ;).
Sometimes it may be easy ;).


DIY oorbellen met gesloopte armbandonderdelen/earrings with recuperated parts of a bracelet

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

4 opmerkingen:

  1. Schitterende oorbellen! Wat leuk dat je de ketting kocht om er oorbellen van te maken. Het is goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really like the color combination too! I think the earrings are so cute, great job!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, een goed geslaagde sloop- en hermaakactie!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com