vrijdag 3 juni 2016

DIY oranje kwallenbellen/orange jellyfish earrings

DIY oranje kwallenbellen/orange jellyfish earrings

Ik kocht bij Lilli in de Marché Vernaisson in Parijs oa vintage kunststoffen groene kralenkapjes (althans: ik gebruik ze toch als kralenkapjes). Groen combineert schoon met oranje dus haalde ik ook een doosje met rocaillemix in oranje boven uit de voorraad kralen die ik eens kado kreeg van  een sympathieke dame ( ik ben er nog niet goed van, echt waar! ) 
En met nog een eindje ketting erbij maakte ik er deze bellen van....

I bought some green plastic vintage bead caps chez Lilli at the vintage market of Vernaisson at Paris. Green combines very well with orange so I took a box with an orange seed bead mix and together with a piece of chain I made myself this new pair of earrings.

DIY oranje kwallenbellen/orange jellyfish earrings

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 
materiaal:
- Een eindje schakelketting met schakels die groot genoeg zijn om er een nietstift doorheen te krijgen.
- een mix van rocailles
- 2 kralenkapjes
- 8 nietstiften
- oorhaakjes
Gereedschap:
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- kniptang 


material:
- A piece of chain with big enough links to get a head pin through.
- seed bead mix
- 8 head pins
- ear wire
- 2 bead caps
tools:
- 2 flat nose pliers
- round nose pliers
- cutting pliers

DIY oranje kwallenbellen/orange jellyfish earrings

ZO MAAK JE HET/DIY: 

Ik maakte 3 hangers per bel en zorgde ervoor dat ze identiek waren.
Maak een hangertje met rocailles en hang het aan een eindje ketting.

I made 3 pendants for each earring and made sure they were identical.
Make a bead pendant with seed beads and attach a piece of chain.



Maak een tussenstukje met rocailles - met een oogje aan elke kant.
Make a link with sead beads - with a loop at each side.


Bevestig het aan de ketting van de hanger.
Attach onto the chain of the pendant.



Hang er terug een eindje ketting aan.
Dat is je eerste hanger.

Attach a piece of chain.
This is the first bead pendant.



Maak nog 2 hangers , maar varieer in lengte en in plaats waar de kralen komen en waar de ketting.

Make 2 more pendants but be sure to vary the length and the place of the beads and chain. 


Maak een oogje aan een nietstift (of gebruik een kettelstift) en hang daar de 3 hangers aan.

Make a loop onto a head pin (or use an eye pin) and attach all three pendants.



Rijg vervolgens de kralenkap aan + 2 rocailles.
Thread the bead cap + 2 seed beads.


Maak een oogje.
Make a loop.


Bevestig een oorhaakje.  
Attach ear wire.


En bel 1 is klaar.
And the first earring is ready.


Ik maakte een identieke 2de, maar het kan ook mooi zijn dat nummer 2 toch wat anders is....
I made an identical second one, but it can also be beautiful to make two different ones.

DIY oranje kwallenbellen/orange jellyfish earrings

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com