vrijdag 22 april 2016

TIP : kralenwinkels / bead shops

TIP : kralenwinkels / bead shops

Ik krijg wel eens de vraag waar ik een bepaalde kraal of onderdeel heb gekocht. En ik heb eerlijk gezegd niet altijd zin om daar op te antwoorden, het is namelijk niet de bedoeling dat mijn creaties letterlijk worden nagemaakt.
Maar ik kan me voorstellen dat een beginnende juweelmaker niet altijd goed weet waar je terecht kan voor kralen, dus dacht ik, ik zal de winkels waar ik al eens iets kocht eens op een rijtje zetten.
Ik wil wel benadrukken dat ik daar niks voor krijg van hen, dit is geen gesponsorde blogpost !
Ik heb in deze shops ooit iets gekocht, en dat verliep toen zonder problemen. 


Sometimes people ask me where I buy my beads and supplies. And I don't always feel like answering that question because people are not supposed to copy my designs....
But maybe it isn't always easy for a newly starting jewelry maker to find out where to buy supplies.
So I decided to make a list of all the shops I ever bought some supplies.
BTW : this is no sponsored blogpost. I don't get anything from these shops for writing it.... 
I did buy something in the shops in this list and that turned out very well.

TIP : kralenwinkels / bead shops

webshops : 

NEDERLAND :
TIP : kralenwinkels / bead shops

bakstenen winkels/shops :

ANTWERPEN

NAPELS
- in de 'via Nolana' in hartje Napels zijn er verschillende groothandels waar je ook in kleine hoeveelheden kralen kan kopen. Meer info in deze blogpost

PARIS
- Lili et Daniel
   allée 1 - stand 6
   Marché Vernaison
   Saint-Ouen
- Tombées du camion
    allée 1 - stand 29
    Marché Vernaison
    Saint Ouen
en 
    Rue Joseph de Maistre 17
    Montmartre
    Paris
- La Perlerie 22
  Rue du Temple 22
  Parijs
- Perle et Moi 
   Rue du Temple 20
   Parijs


PRAGUE
- starbeads
   Passage Palac metro
   Narodni 25
   Praag 1
kutil florenc
   Sokolovska 7
   Praag 8

TIP : kralenwinkels / bead shops


Etsyshops : 

Eerst even wat tips en info over het kopen via Etsy :
- Kijk niet alleen naar de prijs van het item, maar ook naar de verzendkosten. Soms zijn die zo hoog dat wat eerder een goedkoop item leek, toch duur uitvalt.
- Etsyshops kunnen aan de andere kant van de wereld gevestigd zijn. Je zult dus wat geduld moeten hebben en er rekening moeten mee houden dat je bestelling soms weken onderweg is.
- Wanneer je bestelt buiten de EU, moet je er rekening mee houden dat  je extra invoer/douanekosten moet betalen en dat kan best veel zijn.  Ik bestel (anno 2023) eigenlijk nooit meer buiten de EU.

Some tips for buying on Etsy : 
- An item can seem to be inexpensive, but be aware and check the shipping costs too. Sometimes an item is cheap but it becomes expensive when you add the shipping costs.
- A lot of Etsyshops are based at the other side of the world : so be patient : it can take some weeks for your order to arrive.
- When ordering things outside the EU, you have to pay extra import taxes. Abnno 2023, I never order outside of the EU anymore.



- Kay's crea corner ( Belgische shop/Belgian shop )
- King jewelry Supplies
(edito maart 2023: ik haalde de shops buiten de EU weg en helaas blijft er dan niet veel meer over ... ) 

TIP : kralenwinkels / bead shops

EXTRA TIPS:


Een andere manier om aan materiaal te geraken, is op rommelmarkten. Soms verkopen mensen er oude kralen, maar je kan er ook juwelen kopen die je vervolgens kan slopen voor de onderdelen. 

You can also buy supplies at flea markets and garage sales. Sometimes people sell there old beads or old jewelry you can strip for the parts.


TIP : kralenwinkels / bead shops

Ook doe-het-zelfzaken zijn goede plaatsen om materiaal te vinden : voor tangetjes ed bijvoorbeeld. Maar ook voor ringetjes, ketting ed... Soms moet je gewoon je fantasie gebruiken en ontdek je in en rond je huis of in andere winkels wel materiaal waar je wat mee bent.

You don't have to buy everything in specialized bead shops. You can buy a lot of stuff in DIY shops ( tools, chain, glue, metal or rubber rings... ). Use your imagination and look around you : you will find a lot of possibilities to make something.

TIP : kralenwinkels / bead shops


Winkels komen en gaan : als je er eentje wil gebruiken uit deze lijst en die blijkt niet meer te bestaan : geef me dan een seintje.

Shops come and go : When you notice one of the shops of my list is closed down, please give me a sign.

4 opmerkingen:

  1. Amai, dan heb jij een mega voorraad als je in al die winkels wat gekocht hebt!! Bij de Nederlandse webwinkels heb ik ook kralen gekocht, tenminste bij bijna allemaal. Ik heb best wel veel en ik doe er bijzonder weinig mee, best zonde eigenlijk. Ik moet ook niet gaan denken voor hoeveel euro's er ligt... Dan wordt het tijd weer eens wat te gaan maken of wat weg te gaan geven. En dan heb ik ook nog een paar dozen met sloopkettingen van de kringloop, dat kan inderdaad heel leuke kraaltjes opleveren. Die zwartrode platte kralen zijn leuk, is dat fimo? Daar heb ik ook nog wat zelfgemaakte kralen van liggen. Straks, na de zomer... gewoon gaan doen hè! Fijne avond nog! P.S. Het geeft wel een beetje de fröbel kriebels, al die kralen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb eigenlijk schandalig veel kralen ( schaam schaam ) en toch zie ik er nog altijd die ik ook kan gebruiken :D . Maar de laatste tijd koop ik er niet zo heel vaal meer, zeker niet op etsy. Soms wel als souvenir als ik ergens ben, of op een rommelmarkt. Die zwartrode heb ik zelf gemaakt met fimo ooit. Ennne : laat die frobelkriebels maar komen en doe er iets mee zou'k zo zeggen ;) !

      Verwijderen
  2. Haha zo te zien ben je overal al zo'n beetje geweest. Wat een lijst winkels! Leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lange lijst met kralenwinkels. De laatste jaren doe ik eigenlijk niet zo veel meer met kralen...

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com