vrijdag 16 oktober 2015

DIY - zeer eenvoudige oorbellen/very basic earrings with tube beads

DIY  -zeer eenvoudige oorbellen/very basic  earrings with tube beads

Schoon moet niet altijd ingewikkeld zijn. Dit zijn wellicht de eenvoudigste oorbellen die ik al heb laten zien .
En toch zijn ze mooi en elegant!

Beautiful things don't need to be complicated. These earrings are probably the easiest ones I showed you so far.
But as easy as they may be, they are also elegant and lovely .

DIY  -zeer eenvoudige oorbellen/very basic  earrings with tube beads

Het is in mijn omgeving natuurlijk wel geweten dat ik wel eens iets met kralen doe.
En ik was dan ook niet verbaasd dat ik van een vriendin voor mijn verjaardag een bokaal vol kralen kreeg.
Uitgezocht door haar dochter met een vermoedelijk ingefluisterde hint van de mama dat ik gek ben op bruin :). 
In dat bokaaltje zaten deze heerlijke oude staafjeskralen in een bruingoude kleur. Ze zijn van glas want ze tinkelen.
Het zijn duidelijk oude kralen, ik denk zelfs dat ze al héél oud zijn. Ze hebben allemaal andere afmetingen en zijn niet erg zorgvuldig 'afgesneden' en ik heb ook de indruk dat ze niet allemaal even dik zijn. 
En ze zijn erg mooi !
En uit deze kralen maakte ik dus 2 paar oorbellen waaronder die van vandaag.

DIY  -zeer eenvoudige oorbellen/very basic  earrings with tube beads

Of course the people around me know that I sometimes like to play with beads. 
So it wasn't a big surprise a friend gave me a jar filled with beads for my birthday. 
Her daughter made the selection.
In the jar I found these gorgeous old - very old I guess - goldbrown glass tube beads.
They all have a different sizes and the are cut a bit brutal and they are really fantastic!
And I chose a pair to make these earrings.

DIY  -zeer eenvoudige oorbellen/very basic  earrings with tube beads

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES
materiaal :
- lange staafjeskralen. Ik koos een duo uit van 4 cm lang
- nietstiften die minstens een centimeter langer zijn
- oorhaakjes
gereedschap :
- 1 rondbektang
- 2 platbektangen
- 1 kniptang


material : 
- long tube beads. Mine are 4 cm
- head pins, at least 1 centimeter longer than your beads
- ear wire
tools : 
- 1 round nose pliers
- 2 flat nose pliers
- cutting pliers

DIY  -zeer eenvoudige oorbellen/very basic  earrings with tube beads

ZO MAAK JE HET/DIY

Rijg de kraal aan de nietstift.
Thread the bead onto the head pin.

Maak een oogje aan het uiteinde.
Make a loop.


Bevestig het oorhaakje en de eerste bel is al klaar.
Volgens mij is ze sneller klaar dan dat je deze tutorial kan lezen ;).

Attach ear wire and the first earring is done.
I even thing it goes quicker to make one than to read this tutorial ;).


Maak er nog eentje.
Make another one.

DIY  -zeer eenvoudige oorbellen/very basic  earrings with tube beads

Ik maakte nog een andere versie van deze oorbellen, een klein beetje moeilijker. Maar dat is voor een volgende keer ;).

I made a variation of these earrings - a tiny bit more complicated -  but that's for next time ;).

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com