dinsdag 11 augustus 2015

Gehaakt: nief grannykussen !

Gehaakt: nief grannykussen !

Zie hier mijn nief grannykussen !
Het kussen is wat impulsief ontstaan. 

Als ik zou beslissen ' ik ga eens een grannykussen maken ' en ik zou naar de winkel trekken op zoek naar garen, ik zou nooit van mijn leven thuiskomen met roos garen....
Gehaakt: nief grannykussen !

Maar het garen kwam naar mij : ik kocht het namelijk voor een prikje op de rommelmarkt. Allemaal roze bolletjes garen in bijeen passende tinten. 

Gehaakt: nief grannykussen !

Ik mocht eigenlijk niet haken van meneer doktoor : tenniselleboog. Maar ik was al maanden braaf niet aan het haken en toen ik dit garen vond kon ik me niet meer houden.

Gehaakt: nief grannykussen !

Ik dacht zo bij mijn eigen : als ik nu eens gewoon af en toe een grannyvierkantje haak, dat zal toch geen kwaad kunnen zekers.
Wat ik vervolgens met de vierkantjes zou doen, wist ik nog niet ...

Gehaakt: nief grannykussen !

Hoe meer vierkantjes ik haakte, hoe groter de goesting om er nog meer te haken dus op een bepaalde moment ging ik er helemaal voor.
Ik combineerde het roos met wat kleurtjes uit mijn cataniavoorraad en had algauw een hele stapel roze vierkantjes met vrolijk gekleurd hart.

Gehaakt: nief grannykussen !

Ik bleef me maar afvragen wat ik er mee zou maken en dat het een kussen werd was eigenlijk vooral het gevolg van deductie : voor een deken had ik bijlange niet genoeg garen, en een roze handtas zou ik echt niet gebruiken, dus bleef er niet veel anders over dan een kussen.
Gelukkig hou ik wel van kussens ...

Gehaakt: nief grannykussen !

Omdat heel erg roos toch wel héél erg roos is besloot ik al snel om er een okergeel bolletjesrandje rond te haken. Ik hou van bolletjesrandjes ( de tut vind je hier ) . en ik vind roos en geel trouwens een heel erg mooie combinatie. 

Gehaakt: nief grannykussen !

Ik had 100 vierkantjes per kant nodig. Toen ik kant 1 aan mekaar haakte was ik ervan overtuigd dat ik al veel te veel vierkantjes had gehaakt maar al gauw bleek ik er nog een dikke 60 nodig te hebben voor kant 2.

Gehaakt: nief grannykussen !

De knopen had ik zeer snel gevonden : mijn knopendoos is gesorteerd per kleur en toen ik het zakje roze knopen opendeed wist ik direct welke het zouden worden.

Gehaakt: nief grannykussen !

En zo komt het dus dat er momenteel een nief grannykussen in mijn zetel ligt.
Een roos nog wel! Wie had dat ooit gedacht ! 
Mijn lief vond het niet mooi toen ik het aan het maken was, maar nu het af is is hij toch ook verkocht.
En ik ben er zelf ook content mee. Het is een schoontje geworden, mijn impulsief haakprojectje....
( alhoewel : projectje : ik ben er toch echt wel effe flink zoet mee geweest. Er kruipt meer tijd in dan je verwacht, dat komt door al de draadjes en het elke keer opnieuw afhechten en terug beginnen denk ik .) 

Gehaakt: nief grannykussen !

En mijn tenniselleboog ? Daar heb ik eigenlijk niet veel last meer van. Dus komt er nog een haakproject. Ik ga eindelijk eens beginnen aan die bollen unicatgaren van Jeanet

Gehaakt: nief grannykussen !

Wil je ook eens iets met grannies maken ? Hier schreef ik het patroon uit ...

Meer kussens op mijn blog ...

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van dit materiaal. Ik kocht het op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought this material at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal :-)!! En een superleuk kussen!! Die knopen zijn er voor gemaakt, prachtig.
    Alleen "nief", wat betekent dat??? Ken ik hier niet :-D!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihihi! Da's 'nieuw' in't Antwerps. Ik probeer te schijven zoals ik praat en ik praat geen plat Antwerps dialect, maar ge hoort het toch wel dat ik van Antwerpen ben ;)

      Verwijderen
  2. Dat is nu eens een echt mooi kussen met dat reliëfrandje tussen elk vierkantje.
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een geweldig leuk kussen geworden. Haha ik vroeg me ook al af wat nief was, zo leer ik nog eens wat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! De pomponnetjesrand maakt het af!
    En je bent slimmer dan ik ;). Draadjes tussenin instoppen, moet ik ook dringend een gewoonte van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniaal! Ik ben ook niet zo'n 'rozig tiepje', maar ik zou er nooit op gekomen zijn om dat oker met het roze te combineren. Terwijl je het in de natuur juist vaak ziet... Het is nu absoluut niet 'zuut' meer, ik vind hem echt prachtig!
    Fijn dat je weer aan de haak kunt en dan nog wel met unicat... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtig kussen, mooie kleurencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch! Leuk om te lezen ook, met je 'meneer doktoor' en 'nief' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi kussen geworden, zie je maar wat je met je kringloopvondsten kunt maken: prachtige dingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com