maandag 27 april 2015

Deurne: roze lente !!!

Deurne: roze lente !!!

Elke werkdag fiets ik 2 keer voorbij een kerkje met een zeer oud kerkhof. 
( Naar't schijnt het oudste van Antwerpen ) 
En in dat kerkhofje staat een prachtige dikke Japanse kerselaar.


Deurne: roze lente !!!

En in de lente kijk ik bij het passeren elke keer wat verwachtingsvol naar de boom in kwestie, wachtend op de moment dat hij besluit helemaal uit zijn winterslaap te komen en te transformeren in een grote roze wolk.... 

Deurne: roze lente !!!


En ineens is het dan zover !

Deurne: roze lente !!!


Gelukkig heb ik altijd mijn fototoestel bij, en op een mooie lente-avond ergens vorige week had ik een momentje vrij.
In volle glorie en zonder valse bescheidenheid poseerde hij gewillig voor mijn lens...

Deurne: roze lente !!!


Ik verdronk bijna in al dat roze !

Deurne: roze lente !!!

Moest er een spiegeltje aan de wand bestaan waarin hij kon vragen wie de mooiste boom van Deurne en omstreken was, het antwoord zou vanzelfsprekend zijn ...

Deurne: roze lente !!!


Ik zie ze overal in de stad trouwens, de 'gesponnensuikerenroze' bloemenwolken.... 

Deurne: roze lente !!!

Héél schoon is dat !

Deurne: roze lente !!!

Maar nergens zo schoon als bij dit exemplaar....
Het mag gezegd !

Deurne: roze lente !!!

Ik hoop er nog enkele dagen van te mogen genieten vooraleer hij zich weer voor een jaar terugtrekt op de achtergrond ....

Deurne: roze lente !!!

9 opmerkingen:

  1. Waaaw, prachtige foto's van een geweldige bloeiende Japanse kerselaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, dat is nu toch zoooooooo schoon hé. Die bloesems, heerlijk gewoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend! Die boom heeft al een bejaarde leeftijd waarschijnlijk, wat een mooie stam en schitterend gesnoeide kroon. Wij hebben er eentje in de voortuin van ongeveer 45 jaar, maar die verbleekt bij dit exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige boom, zoiets wil je toch meteen in je tuin! Helaas zijn ze snel uitgebloeid!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com