vrijdag 3 april 2015

DIY - oorbellen met driehoekjes / earrings with triangles

DIY - oorbellen met driehoekjes / earrings with triangles

Ik heb héél erg veel kralen en aanverwanten bijeen gesprokkeld de voorbije jaren. En daar zitten soms dingen tussen waar ik op het eerste zicht geen bestemming voor heb.
Ik had écht geen flauw idee waar ik de gouden tussenstukken in deze bellen ooit voor zou kunnen gebruiken!
Ook niet wat ik kon doen met de open driehoeken waar ik er massaal veel van heb: in het heel klein en het groot, in zilverkleur en goud. 
Ik besloot op zoek te gaan naar wat ik zou kunnen doen met de driehoeken en kwam daarbij op het idee om ze te verwerken in oorbellen door er hangers van te maken met kralen. 
En toen ik op zoek ging naar bijpassend ander materiaal, kwam ik als vanzelf bij de lastig te verwerken gouden tussenstukken terecht.
Resultaat : bellen met onderdelen waar ik in eerste instantie geen bestemming voor had.
Ik ben nog niet helemaal zeker of ik ze wel mooi vind, maar ik heb al ondervonden dat de bellen waar ik het meeste over twijfel vaak uiteindelijk bij mijn favorieten gaan horen. Dus wie weet belanden deze ook nog in die categorie ;) .

I have a big collection of material to make jewelry. But some of the items in my collection are difficult to use .
For example : It took me a long time to find a way to use these golden ornaments and open triangles. 
I decided to make pendants with the triangles. 
In searching for matching material, it suddenly seemed obvious to combine them with the golden ornaments..
Result : earrings with difficult-to-use parts !
Actually I'm not sure I like these earrings.
But in the past it often happened that the earrings I am not sure about, become my favorite ones .
Maybe this pair too ?    

DIY - oorbellen met driehoekjes / earrings with triangles

BENODIGDHEDEN/ SUPPLIES : 
materiaal : 
- 2 grote open driehoekige 'ringetjes'
- 2 tubevormige kralen. Ik gebruikte handgemaakte kralen van papier die ik flink wat jaren geleden kocht. De kralen mogen niet breder zijn dan de open zijde van de driehoekjes en niet te dik.
- 6 open ringetjes
- 2 tussenzetsels
- 2 oorhaakjes

gereedschap : 
- 2 platbektangen

material : 
- 2 big triangle ' jump rings ' 
- 2 beads, tube shaped, maximum size one side of the triangle. 
I used handmade paper beads, I bought them  a few years ago.
- 6 jump rings
- 2 golden ornaments
- ear wire

tools : 
- 2 flat nose pliers




ZO MAAK JE HET/TUTORIAL

Open de driehoekjes.
Open the triangle ' jump rings '.


Schuif de kraal op 1 van de beentjes. 
Thread the bead onto one open side of the triangle. 


Om het ander beentje ook in de kraal te krijgen, moet je het driehoekje ook in de andere richting open wringen.

Wring the other open side of the triangle until you get it through the bead hole.



Sluit het driehoekje terug : dat doe je vooral door aan de open kant richting kraal te draaien met de tang. 
Probeer een tang te gebruiken die een glad oppervlak heeft en doe het wat zachtjesaan om te vermijden dat je het metaal te hard beschadigd.
Om beide beentjes zo goed mogelijk in de kraal te krijgen kan je ook gewoon met je vingers hard duwen en wringen.

Close the triangle.
To do that you will have to twist and force it with the flat nose pliers.
Use pliers with a smooth surface to avoid to much damage on the triangle.
You can also use your fingers to wring and push both sides of the triangle into the bead



't Is niet omdat het dan uiteindelijk gesloten is, dat het dan ook al goed is : wring en manipuleer daarom het driehoekje tot het terug in de juiste vorm zit.

When it's closed, you will need to manipulate the triangle a bit to get back it's original shape  


Voila ! 


Open 1 van de ringetjes en hang het tussenzetsel en het driehoekje met kraal aan mekaar.

Open a jump ring and connect the triangle with the connector. 


Ik hing  aan de andere kant van het tussenzetsel 2 ringetjes omdat de oogjes van de tussenzetsrls te dik waren om rechtstreeks een haakje aan te bevestigen en het moesten er vervolgens 2 zijn omdat anders de bel niet in de juiste richting hangt bij het dragen. Maar misschien is dat bij jouw tussenzetsels niet nodig... 

The eye of my connector  was to big to attach an ear wire. Therefor I first added  a jump ring and one extra jump ring to make sure the earring points in the right direction while wearing it.
But maybe it's not necessary with the connector you use.


Hang het oorhaakje aan het ringetje en de eerste bel is klaar

Add an ear wire and the first earring is ready !


Maak vervolgens nog een 2de...
Make another one...

DIY - oorbellen met driehoekjes / earrings with triangles


Voila ! Wat denken jullie ? Zijn ze mooi ? 
De driehoekjes durven trouwens wel eens te draaien zodat de kraal aan de zijkant hangt ipv onderaan, maar dat vind ik niet zo erg eigenlijk...

Voila !
Do you like them ? 
The triangles move while wearing them : sometimes the bead hangs at the side instead of at the bottom. But I don't mind ...

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com