vrijdag 13 maart 2015

DIY - oorbellen in zwart en goud/ earrings in black and gold

DIY - oorbellen in zwart en goud/ earrings in black and gold

In dit paar oorbellen combineerde ik loodgietersrubbertjes van den Aldi met zwarte kralen en goudkleurig metaal . 
Met de rubberen ringen maakte ik een tussenzetsel en het resultaat vind ik zeer geslaagd

For this pair of earrings I combined plumber rubber rings with black beads and golden colored metal parts.
I made spacers with the rubber rings and I like them !


BENODIGDHEDEN/SUPPLIES  : 
materiaal :
- 4 zwarte rubberen ringen
- 6 kleine open ringetjes. Ik had er nog zwarte liggen en dat leek me echt goed te passen bij dit projectje.
- 2 grotere goudkleurige ringen. Bij mij zijn dat open ringen maar dat mogen ook gesloten ringen zijn.
- 2 grote druppelkralen in het zwart 
- 2 kleine ronde zwarte kraaltjes
- 2 goudkleurige oorhaakjes
gereedschap : 


material : 
- 4 rubber rings
- 6 jump rings. I found some black ones in my bead stock and thought they would combine nicely with the rest of the material.
- 2 bigger gold coloured metal rings. Mine are jump rings but closed rings are even better.
- 2 big black drop beads
- 2 small black round beads
- 2 golden coloured metal ear wires
- 2 golden coloured head pins
tools : 

DIY - oorbellen in zwart en goud/ earrings in black and gold

ZO MAAK JE HET/DIY 

Rijg eerst de druppelkraal en dan de kleine kraal aan een nietstift. Maak een gesloten oogje aan de nietstift. Hier kan je zien hoe je dat doet.

String the black drop bead and the small round black bead onto a head pin and make a closed eye. In this blogpost I show you how to do this.


Neem een rubber ringetjes, vouw het dubbel en steek het door de gouden ring. Plooi het rubber ringetje over de gouden ring en fixeer het door er een open ringetje rond te bevestigen. Hier zie je hoe je ringetjes opent.
En in deze blogpost zie je in meer stappen hoe ik dat rubberen ringetje bevestig
Draai het open ringetje met de opening achter de rubberen ring : zo zie je die opening niet, da's mooier

Take a rubber ring, fold it and push it through the golden ring.
Fold again and seal it with a jump ring.
In this blogpost you can see how I did that. 
Turn the jump ring until the gap of the jump ring  disappears behind the rubber ring.



Herhaal dit aan de andere kant van de gouden ring nog een keertje, en hang er deze keer ook de druppelkraalhanger aan.

Repeat this at the other side of the golden ring and this time add the drop bead pendant onto the jump ring before closing it.



Hang er aan de andere kant nog een extra ringetje aan: zo hangt het tussenstuk met de juiste kant naar voor bij het dragen .
Hang ook een oorhaakje aan dat ringetje.

Add another jump ring at the other side : this is necessary to ensure  the front of the earring will really be at the front ;).
Add an ear wire onto the jump ring and close it.


De eerste bel is klaar ! Maak een tweede ...
Earring nr 1 is ready ! Make another one ...

DIY - oorbellen in zwart en goud/ earrings in black and gold

En geniet ervan ! 
Have fun making it ! 

DIY - oorbellen in zwart en goud/ earrings in black and gold

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com