woensdag 28 januari 2015

1 miljoen !

Da's het aantal paginahits dat ik gisteren op de teller had staan op mijn blog .
on-ge-loof-lijk !


liefhebbende patat
Daarvoor heb ik  1387 blogpostjes geschreven.
Ik durf zelfs niet bij benadering schatten hoeveel woorden en vooral hoeveel foto's dat zijn...




Ik heb trouwens ook nog 51 aanzetten tot blogposts bij mijn concepten staan : ge ziet : ik ben nog niet uitgetaterd :).
Mijn blog wordt vooral gelezen door onze Noorderburen ( jaja ! meer dan door Belgen ! ) , op de 2de plaats door Belgen en ten derde door Amerikanen.
En voor 99% door vrouwen schat ik :) .

verjaardagstaart van mama die er lekkerder uitzag dan ze was

Door dat getalleke ( dat natuurlijk al een tijdje op komst was dus kon ik me daar al mentaal op voorbereiden )  overweeg ik om eens een paar blogpostjes te schrijven over bloggen zelf.
Om gewoon mijn gedacht daar eens over te zeggen, om mensen die willen bloggen wat informatie te geven en op weg te zetten, om gewoon wat te vertellen over iets waar ik veel tijd in steek en veel plezier aan beleef.... .

gezond tussendoortje
Ik kende het concept ' bloggen ' amper toen ik er zelf mee begon. Ik was nogal actief op een aantal fora waaronder een paar waar sieradenmaaksters hun kunsten deelden en daar vertelde iemand dat ze een blog had gemaakt en ze nodigde iedereen uit om eens te komen kijken.
Toen ik haar blog zag was ik direct verkocht : dat wilde ik ook !
Dus de eerste dag van mijn daarop volgende zomervakantie zette ik me achter mijn toetsenbord - ik had vriend Koen al eens gevraagd waar ik dat best kon doen, zo'n blog maken en wist dus dat ik bij blogger moest zijn - en begon er gewoon aan.

mijn kerstmaaltijd

Ik herinner me nog dat ik oprecht verbaasd was toen de eerste lezers zich aanmelden die niet tot mijn vriendenkring behoorden. 
En dat sommigen onder hen reacties achterlieten en mijn schrijfsels ook effectief gelezen werden vond ik helemaal straf.
En ik herinner me nog de vreugde toen ik ontdekte dat er nog heel veel mensen waren die blogden en dat die ook volop naaiden, breiden, tekenden, tuinierden, fotografeerden, haakten, juwelen maakten en zo voort  ! 
En zo werd ik niet alleen een blogger maar ook een bloglezer.

de gang op het werk na 6 weken vakantie

Dat bloglezen en bloggen bleek al gauw erg inspirerend te zijn : was ik vroeger al graag bezig met het maken van vanalles, sinds ik blogland leerde kennen schoot de intensiteit waarop ik dat deed pijlsnel de hoogte in. Ik lag/lig soms echt wakker van de storm aan plannen in mijn hoofd :) .
En ik leerde heel veel bij .

ik blijf mijn best doen : nog een gezonde snack ...

Ik ben héél erg blij en fier met al die blogbezoek-en/ers van de afgelopen jaren.
En ik hoop dat er nog veel mogen volgen, ik zal alvast voorlopig niet stoppen met bloggen.
Maar beste lezer - ik hoop dat ik je hiermee niet schoffeer - maar ik blog niet in de eerste plaats in functie van wat jij wenst te lezen. 
Ik zal niet vragen wat ik meer of minder op mijn blog moet zetten, wanneer ik moet bloggen en hoe ik je aandacht kan trekken.
Ik blog namelijk omdat ik dat plezant vind,  over onderwerpen waar ik iets over kwijt wil, wanneer en zo vaak ik dat zelf wil en ik ben blij met iedere persoon die dat boeiend genoeg vindt om het te komen lezen.
Maar ik ga niet op jullie jagen, niet zoeken hoe ik jullie kan verleiden om te blijven komen en gewoon mijn ding blijven doen.
Ik hoop dat dat goed genoeg is namelijk :). 
En het is een héél plezant gevoel dat ik er in slaag om te bloggen op een manier die mij plezier verschaft en dat daar dan 1 miljoen keer op geklikt werd is natuurlijk helemaal kicken.

maar de boog kan niet altijd gespannen zijn : chocolade !
Als uitsmijter zal ik jullie , beste beginnende blogger,  het geheim verklappen van een goede blog : een goede blog = een blog waarbij de maker ervan geniet van wat hij/zij doet, dat zo goed mogelijk probeert te doen , zonder na te denken over marktstrategieën, in een frequentie dat voor hem/haar haalbaar is, over thema's waar de betreffende blogger met passie en uit vrije wil wil over schrijven, zonder rekening te houden met regeltjes die een beetje in het ijle zijn ontstaan , zonder PR-bureaus ingehuurd te hebben en  met vooral heel veel lol ! 


geroosterde pompoenpitjes
Voila !
Geniet er allemaal nog van zou'k zo zeggen ...
Ge zijt allemaal van harte welkom ! 
En zeg gerust ook uw gedacht ! 
Ik ga nog wat kicken op dat getalleke en morgen ben ik er weer met meer :)
(En 't is een beetje melig geworden vrees ik, bij deze mijn excuses ;)). 


dakterrasje tegen de gevel van de kathedraal 


Oh ja : de foto's hebben natuurlijk niks met het artikel te maken...


14 opmerkingen:

  1. Een van de geheime recepten van uw blog zijn de fotos, al dan niet gerelateerd aan de blog. Ik lees doorgaans weinig blogs, maar die van u en die van Seb zijn uitzonderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En het feit dat de blog artikels op facebook verschijnen natuurlijk, met een interessant plaatje erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met deze mijlpaal ! Lijkt mij een leuk getal. Ik zelf ben daar nog lang niet, aan het tempo dat ik nu bezig ben is dat iets om binnen een 10-tal jaren te vieren ;-). Das dan onder het motto "beter laat dan nooit" ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maar dat gaat altijd in stijgende lijn. Ook bij jou, je zal wel zien ! Want jij hebt een toffe blog !

      Verwijderen
  4. Dat is een supergetal. Ik lees al lang met veel plezier jouw blog met de prachtige foto's. Ik vind de manier hoe jij de dingen beschrijft vaak erg grappig. Bijvoorbeeld over de bloemetjesonderbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd! En.... Blijf vooral doen waar je je goed bij voelt, wij genieten graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waaw wat een getal... Je hebt natuurlijk wel heel wat tofs in de aanbieding!!! Ik geniet ervan. Mag ik je foto's eventueel gebruiken mits verwijzing naar jou, of liever niet? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel !
      En dat mag trouwens, maar wel mét linkje naar de bron , dus mijn blog ;)

      Verwijderen
  7. Amaaai, 1 miljoen, wat een ontzettend heftige mijlpaal!
    Ik hoop daar ook ooit te raken, voorlopig ben ik blij met duizendtallen :)
    Je hebt een superleuke blog met mooie fotos! op naar de 2000000!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com