woensdag 20 augustus 2014

Genaaid: zomertopje versie 2

Versie 1 maakte ik vorig jaar .
Een heel ander want heel kleurrijk, met oranje en blauw en geel en groen én met streepjes.
Toen maakte ik het net op tijd om nog mee te kunnen nemen op mijn 3daags uitje naar zee.
Deze keer was ik wat vroeger klaar, maar op het huidige uitje aan zee waar ik net van terugkom op de moment dat deze blogpost verschijnt zal ik het niet veel kunnen dragen hebben vrees ik...
Genaaid: zomertopje versie 2
Toen ik het kocht had ik trouwens de versie van vorig jaar aan waardoor ik aan de behulpzame verkoper (ik wist namelijk al dat ik de stof hiervoor zou gebruiken) kon vragen hoeveel stof ik daarvoor nodig zou hebben.
Om vervolgens wat meer te kopen want ik vrees altijd dat ik verkeerd zal knippen en daardoor te weinig stof zal hebben om het af te krijgen.
Dat laatste gebeurde echter niet waardoor ik er nog wat van over heb en ik ben er zeker van dat ik daar nog een bestemming voor vind. De ideeën rijpen al in mijn hoofd ... .

Genaaid: zomertopje versie 2

Het is ietwat dikkere tricot en dat vind ik erg goed passen bij dit modelletje. Het oorspronkelijke exemplaar en de versie van vorig jaar zijn ook met zo'n stof gemaakt.
Bij aanpassende topjes is dat mooier, zeker als je wat rondingen hebt op plaatsen waar je ze liever niet hebt...

Genaaid: zomertopje versie 2

Nu ik er foto's van heb zie ik nog beter dat mijn houten rode ketting er zeer goed bij past.
Ik maakte deze ketting vorige zomer met houten kralen die ik zelf met acrylverf een kleur gaf van wit naar rood.

Genaaid: zomertopje versie 2

Het patroon tekende ik over van een topje dat ik jaren geleden eens kocht, een topje dat ik bijzonder graag draag en dat niet te moeilijk is om na te maken.
Ik vind het vaak moeilijk om een patroon uit een boekje te maken - durf dat niet altijd - omdat ik niet weet of ik er mee ga staan en of het gaat passen. Maar door een bestaand kledingstuk dat ik graag draag na te tekenen weet ik zeker dat het op dat vlak al goed zit. Helaas heb ik niet zoveel kledingstukken die makkelijk genoeg zijn om na te tekenen ;).
Ik had de patroondelen van dit topje van vorig jaar nog liggen (ik gooi die nooit weg, en jullie ?) waardoor ik veel tijd won.

Genaaid: zomertopje versie 2

Toen ik de stof kocht wist ik al dat ik deze knopen zou gebruiken ... .
Ik heb deze keer echter geen knoopsgaten gemaakt maar ze ineens samen met de schouderbanden vastgenaaid.
Ik doe die knopen toch nooit open en krijg het ook zo makkelijk aan en uit.
Echt plezant zo'n project dat je vanaf de aankoop van de stof tot het aan je lijf hangt helemaal in je hoofd hebt en helemaal lukte !

Genaaid: zomertopje versie 2

BTW : deze keer heb ik de foto's niet zelf gemaakt. Ik gaf mijn wat tegenpruttelend lief de opdracht ze te maken en hij mag dat nog doen, goesting of niet. Want ze zijn goed en vooral: da's toch een pak makkelijker dan te staan sukkelen met een zelfontspanner en statief... .

Genaaid: zomertopje versie 2

6 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com