vrijdag 15 augustus 2014

DIY - oorbellen van groot naar klein - versie 2

DIY oorbellen van groot naar klein - versie 2

Variatie op eenzelfde thema: vandaag versie 2 in de serie bellen van groot naar klein.

DIY oorbellen van groot naar klein - versie 2

BENODIGDHEDEN :
Zie je de weerspiegeling van mijn gestreepte parasol in het kommetje ? Ik maakte deze bellen op een stralende zomerdag, maar nu ik het uitschrijf is het regen a volonté.
En tegen dat dit verschijnt geniet ik wellicht weer van een allesgevende zomerzon... .Wie weet... .


materiaal  :
- 2 x 5 kralen die bij elkaar passen maar allemaal in grootte verschillen. Ik ging - weer - voor parels en koos blauw/grijze exemplaren uit die mooi bijeen passen.
- 10 rondelletjes
- 8 kettelstiften ( of nietstiften of metaaldraad maar dan maak je zelf aan beide kanten een oogje ).
- 2 nietstiften
- 2 oorhaakjes
gereedschap :
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang

DIY oorbellen van groot naar klein - versie 2

ZO MAAK JE HET :
Leg de grootste kraal nog even opzij. De andere kralen rijg je elk aan een kettelstift (hier lees je wat dat is), gevolgd door een rondelletje en dan maak je een oogje...
Dan neem je de grootste kraal en rijg je hem aan een nietstift, gevolgd door een rondel en je maakt een oogje. Hoe je oogjes maakt lees je hier.
Hang de gekettelde kralen van klein naar groot aan mekaar. Hoe je de oogjes mooi opent lees je hier.
De rondelletjes komen telkens te zitten boven de kraal.
Onderaan hang je de grote kraal aan de nietstift.
 Nog een haakje...












... en bel 1 is klaar.




2 oudere exemplaren:

DIY oorbellen van groot naar klein - versie 2
DIY oorbellen van groot naar klein - versie 2




Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com