donderdag 10 juli 2014

Blog in de kijker : passie, engagement en gedrevenheid - Saskia VN

Het werd tijd voor een nieuwe ' blog in de kijker '  en in mijn achterhoofd zaten al een paar mogelijke blogs die daarvoor in aanmerking komen. Da's niet zo moeilijk: er zijn namelijk gewoon erg veel toffe blogs ;). Er uit kiezen is soms wat lastiger.
Maar toen ik ontdekte dat iemand een blog maakte met een selectie van de schrijfsels van Saskia VN, moest ik daar deze keer mijn hoofd niet verder over breken. Want Saskia is 1 van de meest indrukwekkende dames die ik ooit al - weliswaar virtueel - ben tegengekomen....  Als je me vraagt wie ik bewonder, dan is de kans zeer groot dat zij ergens bovenaan in mijn lijstje staat.


Ik ken Saskia niet in het echte leven, maar ontdekte haar via via op facebook. Daar kan je al lang geen vriendjes meer met haar worden wegens geen plaats meer,  maar je kan  haar wel volgen  -  doe ik ook - en dat is bijzonder interessant.
En nu is er dus een blog waar je een aantal van haar schrijfsels kan lezen.

Saskia VN is in het dagelijkse leven journaliste. Een heel goeie :  1 die feiten checkt, die blijft graven tot ze alle details bovenhaalt  en die haar vak en haar competentie daarin gebruikt om wantoestanden aan het licht te brengen en die beleidsmakers opzweept tot ze er iets aan doen. 
Dat doet ze met een enorme gedrevenheid, een zeer groot engagement , zeer veel oprechte verontwaardiging , ongelooflijke vastberadenheid en een groot rechtvaardigheidsgevoel. 
En ze schrijft niet alleen goed , maar ze gebruikt ook haar contacten, kennis en energie om mensen die in nood zijn écht verder te helpen. 

Iemand vond het nuttig om een aantal van haar schrijfsels die op facebook verschijnen in een blog te verzamelen. En ik vind dat een  bijzonder goed idee. 
Ga er zeker eens kijken en lees het degoutante verhaal van Rachid die politieman wilde worden (ondertussen opgepikt door de nieuwsdienst van de VRT),  of het stuk over de jongens die aangehouden werden ... voor het stelen van hun eigen fiets...

Blog in de kijker : passie, engagement en gedrevenheid  - Saskia VN


Er staan op haar blog geen foto's om hier te laten zien.
In de plaats daarvan daarom van mij een bloemeke om haar te bedanken voor alles wat ze al onder mijn aandacht heeft gebracht en voor alles wat ze al heeft gedaan voor een ander ...
Het is welverdiend ! 
En ik hoop dat jullie vanaf nu allemaal massaal haar blog lezen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com