zaterdag 26 april 2014

Liebster award

Ik weet het, ik weet het : velen onder jullie vinden dat maar niks, al die awards. Maar ik vind het eigenlijk feitelijk toch wel een hele eer wanneer iemand je blog uit zo'n hoop blogs uitpikt en in het zonnetje zet .
En dus wil ik gaarne deze award aannemen van "Ilse van tekenlesjes" en haar vragen beantwoorden .
En uitgebreid bedanken natuurlijk : dank je wel Ilse ! 

En omdat een blogpost zonder foto niet tof is, hier eerst een foto van wijlen mijn allerliefste Minneke ! 

Liebster award

de vraagjes : 

1) Waarom ben je begonnen met je blog?
Ik was heel actief op een aantal fora waaronder een aantal sieradenfora. En daar kwam Nicole van Nicollie eens vertellen dat ze een blog had gemaakt. Ik had geen idee wat dat was maar toen ik die van haar een bezoekje bracht zag werd ik helemaal enthousiast omdat het me een goede manier leek om mijn ei op welk vlak dan ook kwijt te kunnen. Toen de zomervakantie begon ben ik er in gevlogen  ... om dan pas te ontdekken dat blogland al vol zat met toffe blogs ( jaja, soms ben ik wereldvreemd ) . Maar de mijne kon daar ook nog wel bij..... 

2) Wat is de leukste post die je op je blog hebt staan volgens jou?
Geen idee, echt niet ....

3) Op welk creatief knutselwerkje of tekenwerkje ben je het meest trots?
Meestal op het laatste dat ik maakte. Mijn meest indrukwekkende huzarenstuk vind ik nog altijd mijn jaquardtrui. Ik heb hem echter dit jaar niet kunnen dragen ....


4) Als je eender waar op reis kon gaan, waar zou dat dan zijn?
Ik heb de reiskriebel die toch een beetje in de familie zit niet echt overgeërfd. Ik ben al content als ik af en toe eens een citytrip kan doen. Er staan nog wel wat steden op mijn verlanglijstje : nog eens naar Londen, Marrakesh, Istanbul, Rome, Boedapest, Amsterdam, Almere, Oostende...
Maar ik ging ook graag naar het zuiden van Frankrijk, ergens hogerop in een huisje met zwembad zitten relaxen en af en toe dorpjes bezoeken. Geen idee of ik dat ooit nog ga doen : daar heb je een auto voor nodig en die heb ik niet en wil ik ook niet, zelfs niet om in het zuiden van Frankrijk te kunnen gaan zitten. 

5) Als je iets aan de wereld zou veranderen, wat zou dan dan zijn?

Simplistisch uitgedrukt : het economisch systeem ( kapitalisme )  waar we in leven afschaffen en vervangen door een systeem waar mensen belangrijk zijn ipv geld. Dat zou van onze aardbol een veel schonere planeet maken op alle mogelijke vlakken !

6) Wat is de leukste blog die je zelf volgt?

Ik ben nogal fan van Alisa Burke. Niet echt omwille van haar blog, maar eerder omwille de dingen die ze doet ...

7) Spendeer je veel geld aan je creatieve uitspattingen?

Eigenlijk net iets te veel denk ik. Ik koop me niet arm, maar de stapels stof, zakken wol,  dozen kralen en voorraad tekengerief is hier onderhand toch echt wel uit de voegen aan het barsten...

8) Welke leerkracht van vroeger is je bijgebleven op een positieve manier en waarom?

De leraar economie op de sociale school. Nochtans niet mijn favo vak, maar hij gaf zo gedreven les. Hij geloofde sterk in wat hij vertelde en bracht dat over op een begeesterende manier. Daardoor (hij was trouwens een communist) werd die saaie materie toch interessant.
Toch heb ik er helaas niet veel van onthouden vrees ik. 

9) Wat is je grootste internetverslaving?

FB misschien ...?

10) Als je in het verleden kon terugkeren, naar welke tijd zou je dan gaan? 

De sixties : goeie muziek, toffe kleren en de wereld lag toen wagenwijd open voor positieve veranderingen. En toch ben ik geen hippie ! 


Ik geef deze award graag door aan volgende blogs : 

- Nicole van Nicollie
- den Adil 
- Sandra van Zsazsazsu
- Janusje
- en ik hou het bij 5 ipv 10 : Tina van daydream

Ik heb geen zin om vragen op te stellen: ge moogt die van Ilse beantwoorden ;).

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com