donderdag 6 februari 2014

In mijn tuintjes: varens

Ik vind varens mooi !
Zoals ze in het begin van de lente opkomen, een krulleke dat later uitgroeit tot een mooie bladplant.
En in de nazomer krijgen ze sporen - varens krijgen namelijk geen zaadjes maar sporen - achteraan op hun blad.
Sinds een jaar of 2 staat er eindelijk ook 1 in mijn tuintje.
Mijn tuintje is namelijk nogal nat en er zijn wat stukjes aan waar weinig zon komt en waar dus niet zo veel wil groeien.
Een varen wel...
En ik kon het niet laten om er wat foto's van te schieten ;)...
Ze zijn wel al van een paar maanden geleden ...

In mijn tuintjes: varens
In mijn tuintjes: varens

In mijn tuintjes: varens

In mijn tuintjes: varens

In mijn tuintjes: varens


2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com