woensdag 26 februari 2014

Gemaakt: cirkelbellen !

Ik ben echt in een bellenflow !
Onderstaande bellen hebben 1 ding gemeen : ze hebben allemaal cirkels in hun ontwerp zitten... .


Deze bellen bestaan uit een zilverkleurige ring met een geverfde edelsteenkraal in de vorm van een hart.
Schoon kralen hé, die harten ! 
Ze zijn 5,5 cm lang en hangen al mooi te wezen aan iemands oren.

Gemaakt: cirkelbellen !
Zo'n schoon concept, daar moest meer van komen : dus maakte ik nog zo'n paar maar deze keer met (oud)koperen onderdelen... 
En toen ik deze maakte , fotografeerde ik ook elke stap in het assembleerproces...
Maw : dit wordt binnenkort een tut :)

Gemaakt: cirkelbellen !

Voor deze bellen draaide ik met zwart gecoate metaaldraad zelf ornamenten op mijn wigjig.
2 per bel en ik verbond ze met zelfgedraaide ringetjes.
Deze glanzende facetdruppels in zachtgrijs vond ik er goed bij passen ...
Ze zijn net geen 7 cm lang.

Gemaakt: cirkelbellen !

Nog meer zelfgedraaide ringetjes in deze bellen : met een rode druppelkraal....
Ze zijn 6 cm lang.

Gemaakt: cirkelbellen !

Koperen gesloten ringen met hangertjes van rijstkorrelkraaltjes in verschillende kleuren.
Al het metaal is koper en de kralen zijn vermoedelijk glas maar ik ben niet zeker : het zijn vintagekralen en als ze van kunststof blijken te zijn zou ik niet verbaasd zijn.
Maakt niet uit : ze zijn mooi en da's alles wat telt ! 
Ze zijn 3,5 cm lang.

Gemaakt: cirkelbellen !

Waarom simpel als ingewikkeld ook kan ... 
Deze bellen bestaan uit een bombardement van geverfde glaskraaltjes in bronstinten met brasskleurige onderdelen.
Ze kregen de toepasselijke naam ' chaos ' 
Deze bellen zijn 7 cm lang.

Gemaakt: cirkelbellen !

3 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com