vrijdag 27 december 2013

DIY victoriaanse oorbellen/victorian earrings

Ik vertaalde een oudje uit 2013/I translated an old one from 2013.


 Bellen met ornamenten had ik beloofd.

Ik doe het nog beter dan beloofd want ik gebruikte per bel 2 ornamenten ... 

Gecombineerd met gefaceteerde glasdruppeltjes die ik kocht in Praag ...


I promised a pair of earrings with a ornament. But I do even better as promised because I used 2 ornaments in each earring ;) . 
Combined with drop beads I bought in Prague.


DIY victoriaanse oorbellen
BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

MATERIAAL :
- 2 grote ornamenten/2 big ornaments 
- 2 kleine ornamentjes. Je moet wat zoeken en puzzelen om te kijken welke van grootte en vorm bij elkaar passen zodat het geheel in evenwicht is ./2 small ornaments. You will have to look for the exact one to make your design is right.
- 18 glazen facetkraaltjes in een bijpassend formaat. Bij mij zijn dat 9 kraaltjes per bel, maar het kan natuurlijk dat jouw ornamenten meer of minder oogjes heeft en dan moet je dat aanpassen hé. Logisch .../18 glass faceted beads in a matching size. I needed 9 beads for each earring, but if you use different connectors, it can be another amount of beads. 
- 18 nietstiften/18 head pins
- 6 ringetjes/6 jump rings
- 2 oorbelhaakjes/ear wire

GEREEDSCHAP/TOOLS
- 2 platbektangen/2 flat nose pliers
- 1 kniptang/cutting pliers
- 1 rondbektang/round nose pliers


HOE MAAK JE HET/DIY 
Maak hangertjes met een oogje met al de kraaltjes ( kijk hier hoe je dat doet ) .
Make pendants with all beads (here you can see how to make them).


Hang ze aan de oogjes van het grote ornament. Het middelste oogje hou je vrij.
Hang them onto the big connector. Keep the middle eye free.

Hang de overige kraaltjes aan het kleine ornament.
Attach the other pendants onto the small connector.
Hang met een ringetje het kleine ornament aan het middelste oogje van het grote ornament.
Attach the small connector onto the big one with a jump ring.




Bevestig 2 ringetjes aan het bovenste oogje van het ornament.
Dat moet niet echt, je kan er ook rechtstreeks een haakje aan bevestigen, maar ik vind het mooier dat dat ornament niet onmiddellijk tegen je oor hangt.
Maar als je een extra ringetje wil gebruiken, moet je er ineens 2 gebruiken omdat anders de bel niet meer juist hangt...
Attach 2 jump rings onto the upper hole of the connector.
Tenslotte nog het oorhaakje en je eerste bel is klaar !
Attach ear wire and you earrings are done!


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

9 opmerkingen:

  1. Oh zo schoon! Er is maar 1 ding erg jammer : ik ben allergisch aan ongeveer alles wat door mijn oorgaatjes moet! Echt niet te doen... direct van die keirode oorlellen! En elegant is wel iets heel anders. Zo jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ze zelf nog niet geprobeerd ( ik kan alles door mijn oorgaatjes steken namelijk ) , maar er bestaan tegenwoordig blijkbaar ook plastieken oorhaken. Zou dat kunnen helpen ?

      Verwijderen
    2. Of titanium heb ik net gehoord... maar intussen zijn mijn gaatjes al wel helemaal dicht gegroeid... voor de 2de keer al. En dus moet ik er weer laten schieten... brrr brrr; :(

      Verwijderen
  2. stunning, very creative :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful earrings! Love the colors! Thank you for linking up with Handmade Café. http://oksanalikesit.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your earrings have been featured on my blog! Thank you for linking up!
    http://oksanalikesit.blogspot.com/2014/01/handmade-cafe-link-party-8-features-8.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar kun je die ormanenten kopen. Een bepaalde webshop? Erg mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik kocht ze via een chinese etsyshop, maar die blijkt ( voorlopig ? ) gesloten te zijn ... Kijk maar eens rond op etsy, je gaat er zeker zo'n vinden of soortgelijke ! www.etsy.com

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com