woensdag 28 augustus 2013

Haken: ronde zpagettimat

Een tussendoortje, omdat ik deze mat niet echt gepland had, al had ik me wel al heel erg lang voorgenomen om er eens 1 te maken.
Maar niet nu eigenlijk.
Ik had een ander vakantieprojectje in gedachten met zpagetti.
Maar ik werd geconfronteerd met de beperktheden van het online winkelen : de kleuren die ik uitkoos leken in realiteit niet de kleuren te zijn waar ik op hoopte.
Ik vond er 1 zelfs uitgesproken lelijk .
Ik zocht knaloranje en kreeg iets zalmroze en bestelde daarop maar rood dat in plaats van knalrood framboosroze bleek te zijn.
Dus begon ik te mailen naar de betreffende webshop om te ruilen toen ik ineens zag dat de 2 bovenstaande kleuren wel erg goed pasten bij iets mintgroen/blauw dat ik zomaar had besteld in een- pakket-voor-als-ik-me-eens-zou-vervelen ...

Haken: ronde zpagettimat

De juiste kleuren zijn ondertussen gearriveerd en hebben me al bij al al veel geld gekost.
Hopelijk krijgt mijn nieuw project dan ook een zeer geslaagd eindresultaat.
 ( maar ik ben eerst met een nieuw tussendoortje bezig )
Van deze mat ben ik alvast content.
Ze moet in mijn slaapkamer komen en ik wil er zelfs 2 maken : 1 voor achter het bed en 1 voor naast het bed.
Het zijn kleuren die ik zelf nooit uitgekozen zou hebben, maar ze staan toch wel mooi.

Haken: ronde zpagettimat

Als basis voor mijn patroon gebruikte ik een doily patroon dat de webshop me mee had gestuurd, maar dat ik veel en veel te klein vond als mat.
Dus improviseerde ik er nog een hoop rijen bij.
Ik schreef elke stap die ik haakte  op met als resultaat dat ik jullie deze vrijdag in plaats van een juwelentut een haaktut voorschotel.

Haken: ronde zpagettimat

En voor diegenen die zich afvragen waarom ik zo'n materiaal niet in een gewone winkel koop : ik ben daar al een tijdje naar op zoek gegaan maar in de winkels hier waar ze zpagetti verkopen ( pipoos, veritas en aters ) hebben ze bijzonder weinig keuze. In Aters zeiden ze me zelfs dat zpagetti niet meer ' in ' was en ze daarom ook geen groot aanbod meer zullen hebben in de toekomst.
Ik bestelde ze daarom bij deze webwinkel  (#nosponsor) en ik wil er uitdrukkelijk bij vertellen dat ze positief reageerden op mijn mailtjes over de kleuren die ik niet just vond.
Zij hebben op hun website ook een afdeling met patronen waarvan er best wel wat gratis zijn.

Mijn appartement is er alweer een pak vrolijker op geworden !

Hebben jullie al eens een miskoop gedaan online die je achteraf gezien toch niet zo erg vond ?

8 opmerkingen:

  1. Hij is leuk ! Ook de kleuren ! Maar als het niet was wat je dácht besteld te hebben dan begrijp ik je. Het is wel een tof idee trouwens zo naast je bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i absolutely LOVE the colors you used, and this pattern. it brings in such a great pop of color!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem superleuk. ALs je ooit mocht beslissen dat hij toch niet past, dan hou ik me aanbevolen.
    Ik was juist op zoek naar deze kleuren voor mijn dochters kamer, maar heb nu ook andere kleuren dan ik ooit van plan was.ook in een echte winkel is het aanbod beperkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. very nice rug!Good job!
    congrats
    http://freestilcreatingbyvilly.blogspot.gr/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jeetje wat knap dat je dat kunt!
    ps ik gaf je op mijn blog een antwoord op je vraag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee hallo, dank je wel voor de lieve reactie op mijn berichtje van gisteren! Ik ben volger geworden en ga zeker gebruik maken van jouw patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Moois van Mie,

    Super knap dekentje dat je maakte! Ons aanbod van Zpagetti is beperkt, maar we bekijken zeker of we dit eventueel kunnen uitbreiden. Bedankt voor je opmerking!

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com