donderdag 14 juni 2012

ander ' nieuws ' gezocht : tip ...

Dé headline in de nieuwsbrief van het laatste nieuws op dinsdag :
een duitse toerist verloor het leven omdat een palmboom op hem viel ....
Erg voor die mens, echt waar...
Of misschien toch niet want hij weet het zelfs niet.
Erg voor de omgeving van die Duitse toerist, dat wel...
Maar is dat écht het belangrijkste dat er dinsdag gebeurde in de wereld ???


De morgen afgelopen vrijdag ...
de papieren versie...
7 artikelen over Belkacem ...
Op de eerste pagina's...
Een fanatieke zot die wat controversiële uitspraken doet en daarmee telkens een hoop media-aandacht krijgt...
waardoor hij ook een hoop onzinnige politieke aandacht krijgt...
En in de samenleving door een aantal mensen geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen een zot en een doordeweekse moslim... 
De pers drukt met dit soort van  artikelen een te grote stempel op de samenleving wat mij betreft.
En zijn er geen belangrijkere dingen te schrijven  dan 7 artikelen over een fanatieke zot ?
Er zijn er wel meer, fanatieke zotten
 gaan we die in't vervolg allemaal een forum in de pers geven ?


Ik schreef eerder al eens een ' ergernis ' van me af over het beruchte aardappelveldincident....
Waarin een hoop veroordelende reacties werden gegeven, maar waarin ik in de traditionele pers nergens een uitleg vond over het waarom van die actie.
Zo lees ik wanneer er stakingen zijn zelden  achtergrondinfo over de reden van de acties, het gaat dan telkens over de hinder die jan-modaal-die-niet-meestaakt ondervindt en over hoeveel economische schade de staking teweeg brengt.
Maar ik wil weten waarom mensen staken...


Ondertussen ben ik er al achter dat ik dat soort van info niet krijg via de klassieke media.
Niet op het VTM-nieuws, maar ook niet op terzake...
Niet in het laatste nieuws - da's misschien een open deur intrappen -  maar ook niet in de  ' kwaliteitskrant ' De Standaard...


Maar ...
Ik heb een nieuwsbron gevonden waar wel nog ruimte is voor grondige analyses, volledige informatie, gefundeerde standpunten ....
En bij deze wil ik deze tip met jullie delen 
Je kan ze via facebook volgen, je inschrijven op hun nieuwsbrief, of gewoon op de website gaan kijken.
En ge zult zien : de wereld zal er ineens anders uitzien want je gaat dingen weten die je in de media niet hoort !

    
   

3 opmerkingen:

  1. Hé, bedankt voor de tip! Dit houdt me ook best wel bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had deze tip al eens eerder gekregen van iemand maar was er nog niet gaan kijken. Dankzij jouw bericht heb ik de stap gezet en het is inderdaad een goede tip. Mercikes.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om op een blog waar ik op terecht gekomen ben via surfen naar handwerkjes enzo opeens een mening tegen te komen die gelijk loopt met de mijne

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...