zaterdag 10 december 2011

MoMu : Walter Van Beirendonck



In het modemuseum van Antwerpen is momenteel een tentoonstelling te zien met werk van Walter Van Beirendonck.
Je kan er nog naar toe tot 19 februari 2012 en als je daar de kans toe krijgt, is dat zeker de moeite waard !


Ik kende werk van hem : felle kleuren, rare figuurtjes, reuzekabouters, hesjes voor op de fiets...
Maar ik was toch nog verrast toen ik al dat moois bij elkaar zag staan !
Wat een fantasie heeft die man zeg !
Sprookjes en vrolijkheid en kleuren komen overal terug...
Maar ook seks, gevaar, grapjes, engagement, vormen en structuren...
hij is 1 van de weinige ontwerpers ( voor zover ik weet : ik ben geen fashionkenner namelijk ... )  die meer voor mannen ontwerpt dan voor vrouwen....

Hier een impressie aan de hand van foto's die ik er nam :
Ik vind ze zelf wat klein overkomen op mijn blog : effe klikken op de foto en ze zijn groter ;)














































Op de gelijkvloers is momenteel ook een kleine selectie te zien van kostuums van wijlen  Bobbejaan Schoepen...


Nog een prettig en fantasierijk weekend allemaal !!!
XXX!!!


4 opmerkingen:

  1. En zo te zien ook heel draagbaar ! Voor diegene die durven althans en niet alleen met carnaval.
    Het rare is dat zijn echtgenoot heel brave mode maakt, heel klassiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal heel kleurrijk uit! Wat een leuke en mooie dingen!
    Daar kun je weer heel veel inspiratie uit halen.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je virtuele tour! Het MoMu is leuk!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...