dinsdag 15 november 2011

Gehaakte ringen

Ik heb nog altijd niet alle knoopringen laten zien die ik een paar weken  geleden maakte...
En mijn collectie is alweer uitgebreid met 2 nieuwe ringen ! 

Ik zat al een tijdje met het plan in mijn hoofd om gehaakte onderdelen te gebruiken in mijn ringen.
En ik besloot daar het voorbije weekend eens met te experimenteren.... 

Ik haakte een schijfje in coton 8 - garen en kleefde er een dahlia op...

Gehaakte ringen



en ik haakte een schijfje in dun haakgaren en daar kwam een knoopje bovenop.


Gehaakte ringen

Om ervoor te zorgen dat ze niet te hard zouden gaan krullen heb ik bij de eerste ring het gehaakte stukje bespoten met doorschijnende vernis.
Bij ring nummer 2 gebruikte ik daarvoor vernis voor fimo die ik aanbracht met een borstel.
Nadeel van techniek nummer 2 bleek dat het donkerblauwe garen niet echt kleurvast was waardoor het witte deel een lichte kleur kreeg.
Maar voor de rest lijkt het te werken.
ik loop namelijk al een paar dagen met ring nummer 2 rond en hij behoudt zijn vorm en ik vind hem eigenlijk mooier met de dag !

Toch, ik geef het eerlijk toe, ben ik niet zo'n krak als zsazsazsu .
Zo kunnen haken, zo regelmatig en fijn , dat wil ik toch ook ooit kunnen !  

9 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap hoor, zo priegelen is niks voor mij ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eerste is écht heel mooi !! De tweede ook hoor, maar de kleurtjes zijn niet mijn ding ;-)

    De vernis is een goed idee, zo worden ze ook minder snel vuil, denk ik?

    Die link naar de blog dat je doorgaf... amai knappe spullen dat ze maakt, maar moeten die haar handen niet krom staan van de reuma ondertussen? Zo fijn en strak dat ze werkt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit aan gedacht om daar vernis over te doen ... nu experimenteren gaat boven studeren hé ! Ik vind ze allezins zeer geslaagd !
    Ge moet ne keer afkomen voor een demo hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com