woensdag 1 juni 2011

mijn 30 mooiste tuinfoto's van mei 2011

Het is weer tijd voor wat foto's van het moois dat staat te pronken in mijn tuin.
Mei was de maand van de klaprozen en lupines.
En het is nog steeds niet gedaan trouwens.
Genieten jullie mee ?


uitgebloemde pisbloem




iris
 er zijn er maar 2 uitgekomen van de 30 die ik gepland had...
En die waren na 2 dagen weg omdat iemand ze had afgetrokken ( ze staan in mijn voortuin ) ...



  paardenbloem


 uitgebloemde anemoon


'onkruid'



 'onkruid'


klaproos


klaproos


'onkruid' 


uitgebloemde klaproos


zalige pioen !

lupine
Die doet het fantastisch dit jaar !
2 zomers geleden heb i die zelf gezaaid en nu komt hij elk jaar terug en steeds groter!
Hij had zeker 30 bloemen !
En die blijft heel de zomer opnieuw bloeien !
Dat dat allemaal komt uit dat éne zaadje vind ik een beetje magisch .
De klaprozen staan er net voor en dat is een erg mooie combinatie.

lupine
lupine

klaproos

klaproos

iets geels ...

sieraardbei

citroenboompje

zie je de rups ?

iets geels 


eetbare aardbeien...
 zie je de slak ?

lavendel

zaaddoos van een papaver...

klaproos

salie

goudsbloem
die doen het niet goed dit jaar : ze zouden nu allemaal volop in de bloem moeten staan maar dit is de enige die al wat kleur vertoont.
Ze zijn bovendien nog erg klein
te weinig water en te veel zon vrees ik...


de perenboom telt een 30-tal minipeertjes !!!!


papaverknop


papaver
en nee : da's niet helemaal hetzelfde dan een klaproos...
 ze zijn groter, het is een vaste plant en ze blijven langer mooi



Ik hoop voor de nabije toekomst toch op wat hemelvocht want mijn plantjes snakken naar wat drinken  ! 
maar liefst 's nachts dan...
er mag zelfs wat gedonder bij, vind ik wel aangenaam !

6 opmerkingen:

  1. Prachtige fotoos hoor, ik benijd je camerakunsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, jij houdt dus ook net als ik van macro-fotografie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende fotoos !!!

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De pioenen en klaprozen zijn mijn favorieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...