donderdag 14 april 2011

Hé jij daar ! ja jij ! Kom eens effe piepen ....

... naar de mooie bellen die'k vandaag gemaakt heb.
Ik zit namelijk nog altijd ziek thuis, en dat nog zeker tot het einde van de week.
Ik slaap en slaap, maar ik besloot vandaag te proberen om toch ook wat bellen te maken.
Vooral omdat ik eindelijk langverwachte kralen in mijn bus vond...

En ik ben zo lief om jullie mee te laten geniet..
Ben ik niet fantastisch ?



Bellen van 5,5 cm lang van tsjechische 'picasso'glaskralen en een koperen haakje  De bovenste kralen hebben een mooie facetring in het midden

' atlantique '

Bellen van 5,5 cm lang van tsjechische 'picasso'glaskralen en een koperen haakje
De bovenste kralen hebben een mooie facetring in het midden.

--------------------------------------------------------------------------

' bat '    Deze bellen zijn superlicht want gemaakt van zeer dun en licht zwart metaal.  Ik vind ze heel sierlijk.  Ze zijn 5,5 cm lang.
' bat '

Deze bellen zijn superlicht want gemaakt van zeer dun en licht zwart metaal.
Ik vind ze heel sierlijk.
Ze zijn 5,5 cm lang.
--------------------------------------------------------------------------
' code red  '    Ook met fantastische tsjechische ' picasso'glaskralen en een eenvoudig brasshaakje.  Deze zijn 5 cm lang
' code red  '

Ook met fantastische tsjechische ' picasso'glaskralen en een eenvoudig brasshaakje.
Deze zijn 5 cm lang.
-------------------------------------------------------------------------

' Fiona '    Hiervoor gebruikte ik grote bloemetjes van lucite, een rode koraaldruppel en zwarte filigraankapjes aan een zwart haakje.  Ze zijn 4 cm lang
' Fiona '

Hiervoor gebruikte ik grote bloemetjes van lucite, een rode koraaldruppel en zwarte filigraankapjes aan een zwart haakje.
Ze zijn 4 cm lang
--------------------------------------------------------------------------
' florentine'    Ook met lucite bloemetjes, maar deze keer kleine.  Maar met dezelfde rode koraaldruppels en aan een ' white goldplated ' haakje/ornament in druppelvorm.   ze zijn 4,5 cm lang
' florentine'

Ook met lucite bloemetjes, maar deze keer kleine.
Maar met dezelfde rode koraaldruppels en aan een ' white goldplated ' haakje/ornament in druppelvorm.
 ze zijn 4,5 cm lang
--------------------------------------------------------------------------

' kalief '
' kalief '

Ik ben verliefd op deze witte kralen !
Het zijn echt reuzekralen, meer dan 2 cm breed.
Maar omdat ze van licht metaal zijn wegen ze niks.
Ik hing hier een zwart facetgeslepen glaskraal onder en hing alles aan een sterlingzilveren haakje.
Ze zijn 5,5 cm lang
--------------------------------------------------------------------------

Ze deden me door de kleur aan griekse eilanden denken in de zomer, vandaar de naam...  Deze koperen kralenkapjes zijn gepatineerd en ik heb er witte edelstenen bij gebruikt en koperen haken.  Ze zijn 7,5 cm lang
' Mykonos '

Ze deden me door de kleur aan griekse eilanden denken in de zomer, vandaar de naam...
Deze koperen kralenkapjes zijn gepatineerd en ik heb er witte edelstenen bij gebruikt en koperen haken.
Ze zijn 7,5 cm lang 
---------------------------------------------------------------------------

' sultana '
' sultana '

Tja, ik ben écht verliefd op deze kralen dus maakte ik er nog een paar bellen mee.
Vermits ik ook nog zwarte filigraankralen had liggen, leek me dat de geschikte combinatie.
Grote bellen maar zo licht als een veertje !
Met zwarte haakjes...
--------------------------------------------------------------------------


En : content dat je inderdaad eens bent komen piepen ?
Heb je er van genoten ?
( ikzelf in ieder geval wel , maar nu moet ik dringend mijn bed in, wat verder uitzieken ... Ik durf niet zeggen hoe laat het al is ... )


Een deel van deze bellen zullen 1 dezer wel in mijn etsyshopke verschijnen, maar als ge zo lang niet kunt wachten : mail me gerust !


14 opmerkingen:

  1. ik ben wel zo geen oorbellendraagster (draag namelijk altijd dezelfde pareloorbellen), maar deze zijn echt heel mooi hoor! Snelle beterschap! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alhoewel ik geen oorbellen gaatjes heb en ook niet zal nemen vind ik deze wel erg mooi en bijzonder.
    Ook je foto's van London zijn erg inspirerend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. blijkbaar ben ook ziek niet te stoppen met je creativiteit ! Mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks je ziekte nog heel veel creatieve inspiratie dus! Die eerste: prachtig!
    Ik heb trouwens jouw oorbellen heel vaak in, zo vaak zelfs dat het mijn dochter begon op te vallen: doe je nou alwéér die in??? :)
    Tja, ze zijn dan ook super!
    Groetjes,
    karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whauw echt prachtig! Knap maar snel weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vooral de eerste en derde vind ik erg mooi.
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie dingen maak je. Maar vooral, veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Very pretty! Fabulous job!
    Thanks for linking up to Making It With Allie! I can't wait to see what you have for next week!
    AllieMakes.Blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you so much for linking up to {nifty thrifty sunday} and making my first party such a great success! I would love if you stopped by tomorrow and share more of your cute projects! :)
    xoxo from Germany,
    Vanessa @ {nifty thrifty things}

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve mensen mooieis van mie!!!!
    ik heb een vraag kun je dezen oordellen ook kopen ??
    of zijn dezen allen voor inspiratie
    ik zou veel graag dezen oorbellen willen kopen als dat kan
    ik hoor graag van u met vriendelijk groet Renske van der Laan



    ' Mykonos '




    Ze deden me door de kleur aan griekse eilanden denken in de zomer, vandaar de naam...

    Deze koperen kralenkapjes zijn gepatineerd en ik heb er witte edelstenen bij gebruikt en koperen haken.

    Ze zijn 7,5 cm lang

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com