zondag 27 maart 2011

fijn gezelschap !

Ik zat een paar dagen geleden onder mijn vijgenboom - naast mijn laurierstruik - wat te dromen in mijn luie stoel.
De eerste middag buiten in het zonnetje !
Plots zag ik op de tak net boven me een vrouwtjes merel zitten.
Ik dacht bij mezelve : wat een tam beest is dat !!!
en natuurlijk ook : kijk hoe schattig !!!

Enkele dagen later besloot ik de laurierstruik wat bij te snoeien.
Ik zette mijn grote snoeischaar in een dikke tak ... en er volgde een hoop drukte en gefladder.
En toen zag ik het : een nest!!!
In mijn petieterig klein stadstuintje !
Goed verstopt diep in de bladeren en takken van mijn laurierstruik !!!!

Uiteraard heb ik mijn snoeidrang maar bedwongen ;-) .
Want ik ben gek van merels!
Als ze zo tegen zonsondergang op het hoogste topje dat ze kunnen vinden hun nachtlieke zitten te fluiten bijvoorbeeld.
Zalig!!!!!!!!!!!!
En het idee dat er in mijn  kleine stadstuin binnenkort van dat klein grut gaat rondfladderen vind ik echt fantastisch !!!

6 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze gezinsuitbreiding!!!

    Groetjes San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh ik vind vogeltjes ook geweldig in de tuin. Zo wakker worden met het gekwetter van die diertjes zalig. Alleen in de zomer, wij hebben een hele grote tuin met achteraan hele hoge bomen en die zitten s'nachts vol kraaien, wel honderden. En mijn kinderen zijn er bang van, want het is een hels lawaai voordat elke vogel een slaapplaattsje heeft gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook nog een voor je: mijn logo!
    Ben ook dol op merels, en dan vooral hun gezang 's avonds. Dan voel je echt de zomer....

    Groetjes,
    Karin ---De Merle---

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb jij trouwens die foto van mijn oorbellen nog? Dan kan ik die bij op mijn blog zetten(als je dat leuk vind natuurlijk)want mijn foto's lukken maar niet....
    Mail maar even, als je wilt
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey, da's leuk dat zelfs in een klein stadstuintje vogeltjes hun nestje komen bouwen! geniet maar ten volle van die avondlijke serenades, en hopelijk wordt het weldra een kwartet of quintet! ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, wat een verrassing! Leuk hoor! Maar merels kunnen wel heeeel hard zingen, hoor :-).
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com