zaterdag 12 februari 2011

de dingen van deze week

Laat ik beginnen met een vreugdekreet voor onze mede-aardebewoners in Egypte : YIHAAA!
En om dat te vieren heb ik de volgende deuntjes in de aanbieding :

een zeer knap nummer met een zeer mooi filmpje met wel zeer mooie mensen:




 en een zeer knap nummer met een hilarisch filmpje. 
En dat om mee de beentjes in de lucht te gooien om mee uiting te geven aan je vreugde voor het Egyptische volk.




Ik kreeg deze week een pakje in de bus.
Ik won namelijk de give away van Fleurfatale.
Zij maakt niet alleen wondermooie juwelen, maar ook deze kaartjes.
Er zat ook nog een button bij.
Wat hou ik van de postbode op zo'n dagen !
Dank je wel !





De kringloopwinkel was ook vriendelijk voor me deze week.
Ik vond er namelijk een lekker dik boek vol met ' moderne handwerktechnieken ' uit de jaren 70 waar ik nog nooit van gehoord had. Vooral veel borduurwerk, maar ook smocken, macramé, batikken, kantkossen ...
Piep maar effe mee :







Wat zelf maken betreft ben ik deze week wat bezig geweest aan mijn trui. Daar ben ik al ruim een jaar aan bezig en ik ben nu begonnen aan mouw nummer 1. Ik ben normaal een snelle breister, maar met zo'n telpatroon gaat het niet echt vooruit en ik heb mezelf al voorgenomen dat ik nog lang ga wachten alvorens weer met motieven te gaan breien.
Ik heb trouwens een vervelend prbleem met deze trui.
2 zelfs  :
1. ik ben zoveel bijgekomen tegen vorig jaar dat ik vermoed dat ze niet meer gaat passen.
En toch ga ik ze dan niet terug uithalen...
Dan is ze maar voor als ik nog eens ineens al die kilo's verlies ;)
2. ik vrees dat ik niet genoeg garen ga hebben.
Ik kocht het al jaren geleden en de bruine kleur vind ik op internet alvast nergens meer terug.
De witte nog wel, dus heb ik alvast een extra strookje wit ingebreid in de hoop dat ik dan net ga toekomen.
Als iemand een gouden tip heeft over hoe of waar ik daar nog zou kunnen aangeraken ?
Het gaat om garen van lana grossa : bingo kleur 65 ( bruin ) en de witte - maar die vind ik nog wel met kleur nummer 05






Prettig vrolijk weekend allemaal !!!!

6 opmerkingen:

  1. Mooi Boek heb je gevonden zeg :)
    De kaartjes zijn prachtig....
    Het is zeker leuk om leuke post te ontvangen....
    De muziek/clipje/filmpjes zal ik straks even bekijken....
    Wat de trui betreft.... Vrees dat ik heen oplossing heb....
    Maar misschien valt het allemaal mee....

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk boek heb je gevonden, en ook mooie kaarten gekregen. je hebt veel geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een boel leuks zeg!!! Daar word je weekend wel vrolijk van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoooooiii! Hebben we je helemaal over het hoofd gezien in het Antwerpse?! Wat onnozel van ons, maar we komen vast nog een keer terug! Antwerpen is helemaal leuk!
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kan je in de twee mouwen het bruin vervangen door een bijpassende andere kleur?

    Neem eens een kijkje op mijn blog 'Het Thuisproject'. Ik heb je de Stylish Blogger Award doorgegeven.
    Dit is de link: http://thuisproject.blogspot.com/2011/02/de-stylish-blogger-award.html
    groetjes,
    Katrijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat boek ziet er echt zalig uit!
    En knap werk die trui van je. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...